Известие

Collapse
No announcement yet.

Не включва вентилатора

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Не включва вентилатора

    Нов съм във форума , затова първо добре дошли.

    Проблема е следният , впрочем незнам да ли е проблем или това си е нормално но за по-сигурно реших да питам . снощи в 23,30 за мое най голямо учудване се набих в някво дзверско задръстване в центъра при цум (това някой да ми го е казвал ,че в такъв час ще седя 40 мин. в задръстване нямаше да му повярвам,но е факт ) и ми направи впечатление ,че колата вдигна над 90 градуса , стрелката ги подмина с около 1 ,1,5 мм. някъде сигурно мотора беше на около 95 гр .повече от това не загря но и аз вече излязох от задръстването и веднага след кръстовището спрях на аварийки и като отворих капака видях ,че нито един от вентилаторите не работи ,а си седеше още на малко над 90 гр , радиатора беше топъл .
    Затворих капака и след потеглянето щом двигнах 60 някъде за няма 200 -300 метра до другият светофар си падна стрелката малко под 90 и се закова така .
    Това според вас дали е нормално и на колко градуса включва вентилатора ?
    Колата е 156 , 1,9 дизелче и я имам от около 2 сед. минах с нея към 800 км от който някъде 200 са в града , но така да се качи стрелката над 90 досега не е имало случай , най вероятно и поради факта ,че досега не бях влизал с нея в такова задръстване

    Мерси предварително и се извинявам ако има подобна тема , но просто не я открих в търсачката. Поздрави Илиан
    156 sportvagon 1.9jtd

  • #2
    Някъде на 92-93гр. трябва да включи 1-степен.
    Може би ти е заминал резостата.
    Намират се до вентилаторите, на самата пластмаса са закачени. Ако са разпукани най вероятно са заминали.
    С два вентилатора си нали.....
    Също можеш да си направиш експеримент като запалиш колата и е още студена включваш климатика, внтилатора трябва да включи на 1-ва степен. Ако включи със всичка сила значи резостата е заминал. Ако е възможно мериш колко волта е напрежението на клемите 1-ва степен трябва да е ололо 6-волта да речем.
    sigpic
    Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
    156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
    147 JTDm 140-Малката манекенка
    GT- JTDm 150

    Comment


    • #3
      Виж ако е само 1 мм е рано да се включат и другото което, ти си слязъл да ги провериш след 200-300м., а перката дори на място работи само няколко сек, а и щом си тръгнал почти веднага се е охладила, за това може би нямаш никакъв проблем
      156 2.4JTD 136+ PS

      Comment


      • #4
        haljscho ,да с два вентилатора съм . Дали ще можеш да снимаш тея реостати къде точно се намират ? Поне аз на мойта не ги виждам двата снопа кабели от двата вентилатора се събират в един общ минават през един 40А бушон вързан със тиксо и отиват към главният сноп кабели над въздушният филтър
        Нещо май има побългаряване при мене дело на предишният собственик . Това със климатика немога да го пробвам ,понеже не работи , ще го пусна до ден два най вероятно .

        Jivko7777 дано да си прав
        156 sportvagon 1.9jtd

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от speеdddddd Покажи съобщение

          Jivko7777 дано да си прав
          Ми виж сега принципно като загрее до 90 и малко тръгнеш ли да се движиш за няма и 200м без включването на перката стрелката пада А при теб тя се включила, но за толкова кратко че ти не си усетил Затова че мисля че трябва да си спокоен, но все пак с едно на ум...Иначе щом климатика ти не работи можеш да пробваш следното, покарай я и като загрее, спри на мясти и тя ще почне да качва градуси и някъде на 2мм след 90 градуса трябва да се включи първа степен...също се сещам за доста случаи че първата степен не работи, а само втората, та затова може и това да е! Затова пробвай моя метод и сподели
          156 2.4JTD 136+ PS

          Comment


          • #6
            На мойта каляска (2.0ТС с един вентилатор съм) като я взех не ми включваше 1ва степен, оказа се че едната клема на тоя резостат се беше окислила и имаше лош контакт.
            А на дизелаците има ли бърза и бавна степен, 1ва не включва ли само единия вентилатор съответно 2ра за другия?
            Тая проклетия стои на пласмасовия дифузьор до вентилаторите и през нея минават кабелите и чак тогава в снопа с всички останали.
            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
            Горе главата, нищо че е празна...

            Comment


            • #7
              Снимки на дефектирал резостат.
              И мястото където се намира, аз съм с един вентилатор, но предполагам ще се ориентираш.
              Attached Files
              sigpic
              Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
              156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
              147 JTDm 140-Малката манекенка
              GT- JTDm 150

              Comment


              • #8
                да ползвам темата.аз съм с две перки и доколкото виждам има и два реостата.единия е отгоре на дифузора,другия е отдолу.перките се вкл. на първата черта след 90,даже и след нея(демек на 100 и още малко)но започват да въртят силно(предполагам 2-ра степен)явно не ми вкл.1-ва степен.как да разбера кой реостат за какво е и кой е дефектиралия или и двата са за смяна.това става на изгасен климатик.ако го вкл.започват да въртят перките пак така силно.
                Last edited by undy; d.m.y г., 16:34.
                156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                Comment


                • #9
                  Малко да изтупам прахта от темата .

                  На мястото на мойте реостати има две дупки
                  Двата снопа кабели от двата вентилатора се събират в един общ минава през един бушон и дотук .

                  Някой има ли схема на свързване на реостатите ,че като си взема два реостата да си възтановя схемата . Тя и така се охлажда на малко над 90 гр. включва перката на макс и се охлажда ,обаче тея вентилатори ми ебават и климатика което хич не ми харесва .
                  Поздрави .
                  156 sportvagon 1.9jtd

                  Comment


                  • #10
                    Темата е стара, но да добавя, че резостата се води част с номер 46533716.
                    2002 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon
                    .

                    Comment


                    • #11
                      или 51736774;
                      или 7596235.
                      и трите номера ги има в сайта на АХМ........
                      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                        да ползвам темата.аз съм с две перки и доколкото виждам има и два реостата.единия е отгоре на дифузора,другия е отдолу.перките се вкл. на първата черта след 90,даже и след нея(демек на 100 и още малко)но започват да въртят силно(предполагам 2-ра степен)явно не ми вкл.1-ва степен.как да разбера кой реостат за какво е и кой е дефектиралия или и двата са за смяна.това става на изгасен климатик.ако го вкл.започват да въртят перките пак така силно.
                        Аз го имам същия проблем.Ти и двата ли ги смени?
                        АРИЕЛ-156 2,4 JTD 98г. - EX
                        http://www.youtube.com/watch?v=SCSIfkg17Pg

                        Comment


                        • #13
                          Само единия.То не беше сваляне и тестване на релетата,слагахме мостове за да видим кога коя степен включва,и диагностиката накрая каза,че няма страшно ,перките си се включват при определени градуси и мотора не може да прегрее.......и до ден днешен незнам кога коя степенработи и дали ми работят и двете степени....даже чух,че били и три....а стария ми реостат си беше здрав,само дето е презапояван,даже още ми е в гаража..
                          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                          Comment


                          • #14
                            такаааа за дизела са 2 резостатите за двете перки,обикновенно си отиват и двата по едно и също времеи те са за първа степен на перките и за климатика,ако са изгорели се включва втора степен когато двигателя е над 110 градуса,което пък не е хубаво за климатика,понеже създава голямо налягане и може да се пръсне някой маркуч и да избягафреончето,препоръчително е да смениш и двете,мисля че бяха по около 20 лв,на мен така ми се случи и си ги смених и от тогава нямам ядове вече повече от година
                            Алфа 156 2.4 JTD 136 катъра-бивша
                            Алфа 145 1,9 JTD - настояща

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от donMirkoni Покажи съобщение
                              такаааа за дизела са 2 резостатите за двете перки,обикновенно си отиват и двата по едно и също времеи те са за първа степен на перките и за климатика,ако са изгорели се включва втора степен когато двигателя е над 110 градуса,което пък не е хубаво за климатика,понеже създава голямо налягане и може да се пръсне някой маркуч и да избягафреончето,препоръчително е да смениш и двете,мисля че бяха по около 20 лв,на мен така ми се случи и си ги смених и от тогава нямам ядове вече повече от година
                              Това не е вярно.
                              sigpic
                              Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                              156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                              147 JTDm 140-Малката манекенка
                              GT- JTDm 150

                              Comment

                              Working...
                              X